مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 7 دی 1399 ساعت 09:002020-12-27اقتصادي

کدام کالای ایرانی در اروپا بیشترین طرفدار را دارد؟


اتاق بازرگانی تهران در جدیدترین گزارش خود به بررسی وضعیت تجارت ایران با اتحادیه اروپا و اتحادیه اوراسیا در سال جاری پرداخته است.

- اتاق بازرگانی تهران در جدیدترین گزارش خود به بررسی وضعیت تجارت ایران با اتحادیه اروپا و اتحادیه اوراسیا در سال جاری پرداخته است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، بر اساس اطلاعات ارائه شده از سوی این اتاق، در ده ماهه ابتدایی 2020، هر چند میزان واردات ایران از اتحادیه اروپا کاهش یافته اما میزان صادرات افزایش محدودی را به ثبت رسانده و به این ترتیب وضعیت ایران در تجارت مشترک میان دو طرف، بهبودی نسبی را نشان می دهد.

در میان کشورهای اروپایی واردکننده کالا از ایران، مانند سال های قبل، همچنان آلمان اصلی ترین شریک اروپایی به شمار می رود و در 10 ماهه ابتدایی سال جاری میلادی، 232 میلیون یورو، معادل 36 درصد از کل صادرات به اروپا را به خود اختصاص داده است.

پس از آلمان، هلند با 110، ایتالیا با 84، اسپانیا با 45 و بلژیک با 30 میلیون یورو دیگر واردکنندگان اصلی کالا از ایران به شمار می روند.

در میان کالاهای ایرانی صادر شده به اروپا نیز مواد و محصولات غذایی و حیوانات زنده 40 درصد از کل سبد صادراتی را تشکیل می دهند و پس از آن، مواد شیمیایی با 19 درصد، سوخت های معدنی با 16 درصد، کالاهای صنعتی با 11 درصد، مواد خام غیر خوراکی با 10 درصد و سایر ک


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کدام کالای ایرانی در اروپا بیشترین طرفدار را دارد؟

کدام کالای ایرانی در اروپا بیشترین طرفدار را دارد؟