مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 7 دی 1399 ساعت 09:552020-12-27اقتصادي

افتتاح 8 پروژه پتروشیمی تا پایان سال/فراتر از تعهد خود ارز عرضه کردیم


در سال جاری 17 طرح با حجم سرمایه گذاری 11 میلیون دلار به بهره برداری می رسد درحالی که تاکنون 9 طرح افتتاح شده و 8 طرح دیگر تا پایان سال بهره برداری می شود.

- معاون وزیر نفت در پتروشیمی گفت: در سال جاری 17 طرح با حجم سرمایه گذاری 11 میلیون دلار به بهره برداری می رسد درحالی که تاکنون 9 طرح افتتاح شده و 8 طرح دیگر تا پایان سال بهره برداری می شود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، بهزاد محمدی مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی امروز در نشست خبری با بیان اینکه در 9 ماه گذشته 9 طرح پتروشیمی افتتاح شده است، گفت: آمارها نشان می دهد که افزایش تقاضا در بخش نفت و فرآورده های نفتی در دنیا کمتر از یک درصد است اما رشد تقاضا برای محصولات پتروشیمی در دنیا بین چهار تا پنج درصد است که نشان دهنده اهمیت و جایگاه ویژه این صنعت است.

وی ادامه داد: منابع غنی هیدروکربوری ایران به عنوان خوراک و همچنین بازارهای جذاب بین المللی باعث می شود که این صنعت همچنان یکی از کلیدی ترین صنایع کشور باشد.

محمدی، میزان خوراک دریافتی پتروشیمی های کشور در سال 98 را 35 میلیون تن شامل خوراک گاز و مایع اعلام کرد و اظهار داشت: این میزان معادل 800 هزار بشکه نفت خام در روز است و این عدد دریافت خوراک در سال 1404 به معادل دو میلیون بشکه نفت در روز و تا سال 1406 با توجه به طرح های در دست اجرا به معادل 2 میلیون


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

افتتاح 8 پروژه پتروشیمی تا پایان سال/فراتر از تعهد خود ارز عرضه کردیم

افتتاح 8 پروژه پتروشیمی تا پایان سال/فراتر از تعهد خود ارز عرضه کردیم