مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 7 دی 1399 ساعت 11:052020-12-27اقتصادي

اصلاح نژاد دام های عشایری از نیازهای اساسی عشایر خراسان شمالی


مدیر کل امور عشایری خراسان شمالی اصلاح نژاد دام های عشایری را یکی از نیازهای اساسی دامداران عشایر این استان عنوان کرد.

- ایسنا/خراسان شمالی مدیر کل امور عشایری خراسان شمالی اصلاح نژاد دام های عشایری را یکی از نیازهای اساسی دامداران عشایر این استان عنوان کرد.

محمدرضا قلی پور در گفت و گو با ایسنا، گفت: متاسفانه در حال حاضر دام های عشایری این استان تک قلوزا هستند که این امر بهره وری تولید را کاهش می دهد و باید به سوی اصلاح نژاد و چند قلوزایی دام های عشایری استان پیش رفت.

وی افزود: در حال حاضر تعداد خیلی کمی از دامداران عشایری به این سو پیش رفته اند اما اگر بتوانیم 10 درصد از دام های عشایری را تحت پوشش این طرح قرار دهیم تا اندازه زیادی موفق به افزایش تولید شده ایم.

قلی پور ادامه داد: اما برای اجرای این طرح جمعیت عشایری استان نیاز به تسهیلات ارزان قیمت دارند تا بتوان پروژه را به مرحله اجرا درآورد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه حوزه کشاورزی مهمترین پیش ران اقتصادی در خراسان شمالی است، اظهارکرد: پرورش دام سبک در این استان به عنوان یک مزیت محسوب می شود اما متاسفانه از مزیت اقتصادی بالایی برخوردار نیست.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: برای افزایش مزیت پرورش دام سبک در استان باید زنجیره کامل تولید گوشت قرمز در استان صورت گیرد وگرنه بای


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اصلاح نژاد دام های عشایری از نیازهای اساسی عشایر خراسان شمالی

اصلاح نژاد دام های عشایری از نیازهای اساسی عشایر خراسان شمالی