مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 7 دی 1399 ساعت 11:552020-12-27اقتصادي

تولید مرغ سایز، بهره وری نهاده های دامی را افزایش می دهد


معاون امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی گفت: یکی از بهترین طرح ها برای افزایش بهره وری نهاده های دام و طیور، تولید مرغ سایز یا تولید مرغ در مدت زمان مناسب است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل از، کارگروه ویژه طرح جایگزینی را با جدیت شروع کرده تا بتوانیم از منشأ داخل، ذرت، سویا و انواع محصولاتی که می تواند جایگزین ذرت و سویا شود، مانند سورگوم، جو بدون پوشینه و کنجاله کلزا را تولید و تأمین کنیم.

وی در پاسخ به این سوال که در زمینه دامپروری و واحدهای پرورش طیور باید چه اقداماتی انجام شود تا بهره وری از نهاده های دامی افزایش یابد، گفت: یکی از بهترین طرح ها، تولید مرغ سایز یا تولید مرغ در مدت زمان مناسب است.

رضایی ادامه داد: پیش از این، 45 روز به طول می انجامید تا یک جوجه گوشتی تبدیل به یک مرغ آماده کشتار شود که این عدد در حال حاضر به 40 روز رسیده و سال آینده به 38 روز خواهد رسید که باعث بهبود 0.

1 درصدی ضریب تبدیل خواهد شد و 700 تا 800 هزار تن مصرف نهاده های دامی وارداتی را کاهش می دهد.

وی با اشاره به این که افزایش ظرفیت کارخانه های خوراک دام از اولویت های وزارت جهاد کشاورزی است، تأکید کرد: با توجه به این که ارز ترجیحی به واردات نهاده های دامی تعلق می گیرد، باید ساز و کار مناسب برای رساندن آن به کارخانجات و اطمینان از رسیدن این خوراک با فرمولاسیون مورد نظر به دس


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تولید مرغ سایز، بهره وری نهاده های دامی را افزایش می دهد

تولید مرغ سایز، بهره وری نهاده های دامی را افزایش می دهد