مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 7 دی 1399 ساعت 13:102020-12-27سياسي

اصرار بر خام فروشی قابل پذیرش نیست


عضو کمیسیون انرژی مجلس معتقد است اگر تحریم ها هم تا حدی برداشته شوند باز هم امکان فروش روزانه 2میلیون و سیصد هزار بشکه نفت در روز وجود ندارد.

- مجید ناصری نژاد در گفت وگو با خبرگزاری خانه ملت، در تحلیل بخش نفتی لایحه بودجه سال 1400، گفت: فروش روزانه 2میلیون و سیصد هزار بشکه نفت را برای سال آینده را بسیار خوشبینانه می بینم و به یقین به دلیل عدم تحقق فروش این میزان نفت، دولت آینده با کسری بودجه مواجه خواهد شد.

نماینده مردم شادگان در مجلس شورای اسلامی معتقد است اگر تحریم ها هم تا حدی برداشته شوند باز هم امکان فروش این میزان بشکه نفت در روز وجود ندارد.

وی کسری بودجه و بدهکار کردن دولت آینده را ازجمله ایرادات وارده به لایحه بودجه 1400 عنوان کرد و افزود: اگرچه مجلس چند ماه گذشته با فروش اوراق سلف نفتی مخالفت کرد اما باز هم دولت در لایحه بودجه بر این مسئله پافشاری کرده درحالی که فروش سلف نفتی به معنای مقروض کردن دولت آینده است.

ناصری نژاد در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چرا فروش انواع اوراق در لایحه از نظر مجلس بلامانع است اما با فروش اوراق سلف نفتی مخالفت می کند؟، توضیح داد: اوراقی که توسط دستگاه های دیگر به فروش می رسد بسیار محدود و مشخص است و بسیار کمتر از میزان اوراق مدنظر در حوزه نفت برای فروش است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اصرار بر خام فروشی قابل پذیرش نیست

اصرار بر خام فروشی قابل پذیرش نیست