مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 7 دی 1399 ساعت 17:402020-12-27اقتصادي

ارتقاء سوادآموزی در جامعه روستایی فارس


در سال 55 درصد با سوادی در استان فارس درگروه سنی 10 تا 49 سال نزدیک به 49 درصد بوده است که در سال 95 این میزان به حدود 96 درصد رسیده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از شیراز به نقل از روابط عمومی آموزش و پرورش فارس، فرهاد اسماعیلی به مناسبت گرامیداشت هفته سوادآموزی ضمن اشاره به کاهش قدر مطلق بی سوادان با توجه به  سرشماری سال 95 و سوادآموزی مناطق روستایی و محروم جامعه طی 41 ساله گذشته، گفت: سرشماری سال 95 نشان می دهد درصد باسوادی جمعیت شهری فارس 91 درصد و در مناطق روستایی 82 درصد بوده است که اختلاف باسوادی بین مناطق شهری و روستایی 9 درصد است، این در حالی که در سال 55 متوسط اختلاف درصد باسوادی بین مناطق شهری و روستایی نزدیک به 35 درصد بوده است.

وی بیان کرد: برآوردهای آماری نشان می دهد که در سال 1398 جمعیت باسواد استان فارس در گروه سنی 10 تا 49 سال که گروه هدف سواد آموزی است به 96 درصد رسیده است.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس بیان کرد: در کمتر نظامی می توان دید که در همان آغاز نظام جدید که کشور با مسائل و مشکلات عدیده ای  دست وپنجه نرم می کند ، رهبر آن نظام از مسأله و مقوله آموزش آنهم آموزش بزرگسالان غافل نمی شود و دستور تشکیل یک سازمان مستقل در این زمینه را صادر می کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ارتقاء سوادآموزی در جامعه روستایی فارس

ارتقاء سوادآموزی در جامعه روستایی فارس