مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 7 دی 1399 ساعت 21:402020-12-27بين الملل

حملات خونبار بوکوحرام به سه روستا در نیجریه


تروریست های بوکوحرام با حمله به سه روستا در شمال شرق نیجریه به صورت بی هدف به سمت ساکنان آنجا تیراندازی کرده و خانه ها و اماکن عمومی را به آتش کشیدند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از فارس، حملات خونبار گروه شبه نظامی بوکوحرام به سه روستا در شمال شرق نیجریه دستکم 10 کشته برجای گذاشت.

خبرگزاری فرانسه به نقل از منابع محلی و امنیتی در نیجریه گزارش داد که مهاجمان با شش کامیون شامگاه شنبه به سه روستای شافا، ازاری و چان الادی حمله کردند و خانه ها و نهاد های عمومی را به آتش کشیده و با شلیک کور، ساکنان آنجا را به رگبار بستند.

سانی محمد یکی از فرماندهان گروه های مسلحی که مقابل تروریست های بوکوحرام ایستادند، گفت که دستکم 10 نفر در حمله بوکوحرام کشته شدند و خانه ها، مغازه ها و کلیسا هایی در این روستا ها به آتش کشیده شد.

بولو جیمز یکی از همین مسلح گفت که تروریست های بوکوحرام وقتی به ازاری رسیدند، مرکز پلیس را به آتش کشیدند و دو نیروی پلیس را کشتند و دیگر کشته ها هم روستایی هایی بودند که تلاش می کردند از دست مهاجمان فرار کنند.

شمال شرق نیجریه از اول دسامبر شاهد تشدید حملات بوده است.

در جریان تعطیلات عید میلاد مسیح ده ها نفر در ایالت بورنو ربوده شده و یازده نفر هم در نزدیکی شیبوک کشته شدند یک کشیش هم ربوده شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حملات خونبار بوکوحرام به سه روستا در نیجریه

حملات خونبار بوکوحرام به سه روستا در نیجریه