مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 8 دی 1399 ساعت 05:452020-12-28سياسي

شرح و توضیح امام موسی صدر بر خطبه حضرت فاطمه زهرا (س)


حضرت فاطمه (س) به ما خطاب می کند و می ‏گوید: ای مسلمانان، شما چگونه نماز می ‏خوانید، ولی راضی می ‏شوید که حق غصب شود و کرامت بر باد رود؟ - حضرت فاطمه (س) به ما خطاب می کند و می ‏گوید: ای مسلمانان، شما چگونه نماز می ‏خوانید، ولی راضی می ‏شوید که حق غصب شود و کرامت بر باد رود؟ به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، امام موسی صدر در سلسله نشست هایی در ایام شهادت حضرت زهرا (س) تا ولادت ایشان، خطبه فدکیه را شرح و توضیح داده است.

در این سخنان امام صدر به مسئله عبادت و آسیب شناسی آن و خصوصاً آثار نماز می پردازد.

بخش نخست این شرح را که در کتاب گام به گام با امام منتشر شده در ادامه می خوانید: درباره خطبه حضرت فاطمه زهرا (س) صحبت می ‏کردیم و به عبارتی رسیدیم که در آن فاطمه (س) فلسفه دین اسلام را بیان می ‏کند و درباره دلایل واجبات و احکام و نتایج آن ها سخن می ‏گوید.

درباره این جمله ایشان بحث کردیم که: فَجَعَلَ اللهُ الإیمانَ تَطهیراً لَکُم مِن الشِّرکِ (خداوند ایمان را برای پاک شدن شما از شرک قرار داد.

) و گفتیم که این جمله کوتاه و ساده، معانی بسیار ژرف و بزرگی دارد.

جمعه گذشته تا حدودی در این باره صحبت کردیم و دانستیم که انسان برای آنکه عطا و کارآمدی داشته باشد و برای آنکه در زندگی‏اش بتواند عمل کند و نیرویی بزرگ باشد، باید تنها به یک سو حرکت کند و تنها یک ا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شرح و توضیح امام موسی صدر بر خطبه حضرت فاطمه زهرا (س)

شرح و توضیح امام موسی صدر بر خطبه حضرت فاطمه زهرا (س)