مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 8 دی 1399 ساعت 06:152020-12-28سياسي

انتقاد از برند گردشگری ایران/ این سیمرغ کپی است؟


یکی از مدیران اسبق گردشگری با انتقاد از عدم حق کپی در طرح سیمرغ گردشگری ایران گفت: چند سال پیش سیمرغ گردشگری ایران طراحی کردم ولی اکنون با اندکی تغییر و هزینه های میلیاردی آن را ثبت کردند.

- حبیب الله متحدین از مدیران اسبق گردشگری که پس از بازنشستگی اکنون مدیر انجمن توسعه گردشگری نیشابور و فعال میراث فرهنگی است به خبرنگار مهر گفت: در سال 84 پس از 12 سال مطالعه به این نتیجه رسیدم که ایران بر خلاف کشورهای دیگر هنوز یک برند گردشگری ندارد.

بنابراین آن زمان که در دفتر تدوین استانداردهای گردشگری فعالیت می کردم با تحصیلاتی که در حوزه معماری داشتم،؛ طرح برند گردشگری را برای ثبت به وزارت ارشاد دادم آن زمان توجهی به این طرح نشد.

ولی همان موقع نامه نگاری های خود را به رؤسای سازمان میراث فرهنگی انجام دادم از جمله آقای ملک زاده تا آقای مونسان.

وی گفت: این پیگیری ها را پس از اینکه بازنشسته شدم ادامه دادم تا اینکه متوجه شدم برند گردشگری ایران سیمرغ شده است همان سیمرغی که من طراحی کرده بودم حتی شنیدم برای آن چند میلیارد تومان هزینه کرده اند.

متحدین درباره علت انتخاب سیمرغ برای برند گردشگری ایران بیان کرد: سیمرغ در منطق الطیر عطار آمده که تمام جهان را به سوی آسمان دعوت می کند آسمانی که از آن رانده شده ایم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

انتقاد از برند گردشگری ایران/ این سیمرغ کپی است؟

انتقاد از برند گردشگری ایران/ این سیمرغ کپی است؟