مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 8 دی 1399 ساعت 06:402020-12-28فرهنگي

نگاهی به مهمان جدید چهارباغ


اثر «شیر نِشسته»، ساخته احمدرضا میرمقتدایی به تازگی در میانه بدنه شرقی چهارباغ عباسی جا خوش کرده و در صورت بهبود شرایط ناشی از شیوع ویروس کرونا، - ایسنا/اصفهان اثر شیر نِشسته ، ساخته احمدرضا میرمقتدایی به تازگی در میانه بدنه شرقی چهارباغ عباسی جا خوش کرده و در صورت بهبود شرایط ناشی از شیوع ویروس کرونا، در مراسمی از مستند آن رونمایی خواهد شد.

احمدرضا میرمقتدایی، خالق این اثر به ایسنا گفت: حجم شیر نشسته، پیرو کارهای گرافیک محیطی است که من از سال های 1392 تا 1394 در موزه گرمابه علی قلی آقا انجام دادم و قصد داشتم بر همین اساس اثر دیگری را هم خلق کنم.

وی ادامه داد: از سال 1395 با همراهی گروهی از دوستان در کارگاه درگیر ساخت این اثر شدم و مراحل اجرای نرم افزاری و سخت افزاری کار کمی طول کشید تا اینکه سال گذشته با شهردار اصفهان رایزنی کردیم و با حمایتی که داشتند پروژه به سرانجام رسید.

مدرس گروه گرافیک دانشگاه سپهر اصفهان تصریح کرد: این اثر، برداشتی آزاد از نماد شیر به صورت نشسته است که از شمایل نگاری های مذهبی و زیبایی شناختی جنبش سقاخانه ای در ایران اقتباس شده و در آن صفاتی برگرفته از نور مانند خورشید، سایه، آفتاب و.

و کلماتی در ارتباط با نور مثل مهر، محبت، دوستی، عشق و .


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نگاهی به مهمان جدید چهارباغ

نگاهی به مهمان جدید چهارباغ