مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 8 دی 1399 ساعت 08:402020-12-28سياسي

«شرح دلبری»، نگاهی به وصیت نامه شهید قاسم سلیمانی


کتاب «شرح دلبری» با پیام تسلیت مقام معظم رهبری در 13 دی ماه 98 آغاز می شود و بخش به بخش وصیت نامه شهید سلیمانی را بررسی می کند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس، چهل روز پس از نیمه شب جمعه، سیزدهم دی ماه 1398 بود که وصیت نامه سپهبد حاج در 13 دی ماه 98 آغاز می شود و بخش به بخش وصیت نامه سردار را بررسی می کند.

در اولین بخش، از اعتقاد صحیح، قدم اول برای حرکت صحبت می کند و این طور بیان می کند که شروع هر حرکتی مبتنی بر بینش صحیح است و هرکسی با این بینش تربیت شود، شهادت را صحیح ترین عقیده خود می پندارد و در این راه قدم برمی دارد.

از آنجایی که نعمت شکر کردن شاخصه ای برای انسانیت نیست، در بخش شکر نعمت، فهم نعمت ، روش های مواجهه با نعمات الهی را بیان کرده و جهاد اکبر و اصغر را در سیره زندگی حاج قاسم بیان می کند.

می دانیم که ولایت بالاترین نعمت است و خداوند راه رسیدن به خودش را از مسیر میان بر ولایت قرار داده است.

حاج قاسم در وصیت نامه خود، خداوند را به خاطر اینکه در مسیر اهل بیت(ع) قرار گرفته و بر مصیبت ایشان گریسته است، شکر می کند.

انسان موحد در تمام لحظات خود، خدا را می بیند و چیزی غیر از او در نظرش جلوه ای ندارد و می گوید که در همه لحظات، امید به عفو تو دارم و مشتاق به لقاء دلدار هستم که شیرین ترین لذت عالم و برترین آرزوی نسل آدمیان همین است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

«شرح دلبری»، نگاهی به وصیت نامه شهید قاسم سلیمانی

«شرح دلبری»، نگاهی به وصیت نامه شهید قاسم سلیمانی