مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 8 دی 1399 ساعت 09:102020-12-28پزشكي

دارویی که به سلول های سرطانی گرسنگی می دهد


داروهایی که میتوکندری را هدف قرار می دهند، تاکنون بسیار مخرب ظاهر شده اند و یک داروی جدید با حمله به نیروگاه سلول های سرطانی به آنها گرسنگی می دهد تا موفق به نابودی آنها شود.

- داروهایی که میتوکندری را هدف قرار می دهند، تاکنون بسیار مخرب ظاهر شده اند و یک داروی جدید با حمله به نیروگاه سلول های سرطانی به آنها گرسنگی می دهد تا موفق به نابودی آنها شود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از آی ای، میتوکندری اغلب انرژی شیمیایی مورد نیاز برای تأمین انرژی واکنش های بیوشیمیایی سلول را تولید می کند.

بنابراین آنها به عنوان نیروگاه سلول ها شناخته می شوند.

در سال های اخیر کشف شده است که سلول های بنیادی سرطانی به این اندامک ها وابستگی زیادی دارند، اما تاکنون داروهایی که عملکردهای میتوکندری را هدف قرار می دادند، بسیار سمی بوده اند.

اکنون یک تیم بین المللی از محققان موسسه بیولوژی پیری ماکس پلانک در کلن آلمان، انستیتوی کارولینسکا در استکهلم سوئد و دانشگاه گوتنبرگ سوئد راهی مناسب را برای هدف قرار دادن میتوکندری و در واقع، گرسنگی دادن به سلول های سرطانی پیدا کرده اند.

نینا بونکمپ یکی از نویسندگان این مطالعه توضیح داد: ما موفق به ایجاد داروی بالقوه سرطان شدیم که عملکرد میتوکندری را بدون عوارض جانبی شدید و بدون آسیب رساندن به سلول های سالم هدف


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دارویی که به سلول های سرطانی گرسنگی می دهد

دارویی که به سلول های سرطانی گرسنگی می دهد