مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 8 دی 1399 ساعت 10:002020-12-28اجتماعي

لزوم جلوگیری از آسفالت و انسداد مسیرهای غیرضرور برای حفاظت بهتر از جنگل ابر


مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان سمنان جلوگیری از آسفالت و انسداد مسیرهای غیرضرور را در حفاظت بهتر از جنگل ابر، مؤثر ارزیابی کرد و گفت: - ایسنا/سمنان مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان سمنان جلوگیری از آسفالت و انسداد مسیرهای غیرضرور را در حفاظت بهتر از جنگل ابر، مؤثر ارزیابی کرد و گفت: آسفالت مسیر جنگل ابر شاهرود، با ثبت جهانی این اثر طبیعی مغایر است.

مهدی جمال 8 دی ماه با تأکید بر اینکه این اداره کل به هیچ وجه موافق آسفالت مسیر ابر نیست، افزود: اگرچه قرار گرفتن یک اثر در فهرست جهانی مهم است اما نکته مهم تر حفظ ثبت جهانی است.

وی با تأکید بر رعایت ضوابط ثبت جهانی جنگل جهانی ابر گفت: بی توجهی به ضوابط، باعث خارج شدن پرونده اثر از فهرست جهانی می شود.

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان با اشاره به اینکه جلوگیری از آسفالت و مسدود کردن مسیرهای غیرضروری در حفاظت از این جنگل ارزشمند، مؤثر است، تصریح کرد: حفظ و نگهداری جنگل ابر وظیفه تمامی دستگاه های اجرایی و مردم است و باید این میراث گران بها حفظ شود.

جمال گفت: جنگل ابر شاهرود به دلیل ویژگی های منحصربه فرد در سطح ملی مطرح است و ثبت جهانی آن، زمینه معرفی هر چه بیشتر این میراث طبیعی را در سطح بین المللی فراهم کرده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

لزوم جلوگیری از آسفالت و انسداد مسیرهای غیرضرور برای حفاظت بهتر از جنگل ابر

لزوم جلوگیری از آسفالت و انسداد مسیرهای غیرضرور برای حفاظت بهتر از جنگل ابر