مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 9 دی 1399 ساعت 07:052020-12-29پزشكي

درمان واریس با گیاه دارویی شاه بلوط هندی


براساس آزمایشات به عمل آمده، عصاره شاه بلوط هندی با کاهش نفوذپذیری عروق و بهبود جریان برگشتی خون سیاهرگی و کاهش آنزیم های لیزوزومی، مانع شکسته شدن دیواره مویرگ ها شده و از تشکیل کیسه های سیاهرگی همورویید و واریس جلوگیری می کند.

- براساس آزمایشات به عمل آمده، عصاره شاه بلوط هندی با کاهش نفوذپذیری عروق و بهبود جریان برگشتی خون سیاهرگی و کاهش آنزیم های لیزوزومی، مانع شکسته شدن دیواره مویرگ ها شده و از تشکیل کیسه های سیاهرگی همورویید و واریس جلوگیری می کند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، شاه بلوط هندی یا Horse Chestnut با نام علمی Aesculus hippocastanum به صورت درخت و بومی جنگل های کوهستانی است.

خاستگاه این گیاه شبه جزیره بالکان و شمال هندوستان ذکر شده است و درکشورهایی مانند آلبانی یونان می روید و در ایران در غرب پاوه به طور پراکنده دیده می شود.

همچنین در گیلان به طور کاشته شده وجود دارد.

قسمت مورد استفاده شاه بلوط، دانه تازه است که از پوسته جدا شده است.

دکتر فرزانه نباتی، عضو هیات علمی پژوهشکده گیاهان دارویی با اشاره به این که تحقیقات علمی دانشمندان بر روی این گیاه از سال 1960 آغاز و از سال 1995 این گیاه به عنوان سومین گیاه نسخه ای رایج پس از جینگو و علف چای در آلمان بوده است، بیان کرد: در دانه گیاه شاه بلوط هندی، علاوه بر روغن، ترکیبات گلیکوزیدی بسیاری وجود


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

درمان واریس با گیاه دارویی شاه بلوط هندی

درمان واریس با گیاه دارویی شاه بلوط هندی