مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 9 دی 1399 ساعت 07:552020-12-29سياسي

کاروانسرای شاه عباسی آهوان سمنان مرمت شد


رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان سمنان گفت: مرمت اضطراری بام کاروانسرای شاه عباسی آهوان به اتمام رسید.

- ایسنا/سمنان رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان سمنان گفت: مرمت اضطراری بام کاروانسرای شاه عباسی آهوان به اتمام رسید.

حمیدرضا دوست محمدی 9 دی ماه 1399 با اعلام این خبر افزود: این کاروانسرای صفوی که در مالکیت ستاد اجرایی فرمان امام (ره) است به علت عدم رسیدگی در حال تخریب و نابودی بود.

او بیان کرد: نفوذ رطوبت از بام بنا موجب وارد شدن آسیب به ساختار سازه ای بنا شده بود و برای جلوگیری از ورود آسیب های بیشتر، ضمن آواربرداری از بام بنا و حذف گیاهان از بام، کار دوغاب ریزی مجدد سقف و ایزوله کاهگل بام در قالب مرمت اضطراری انجام شد.

دوست محمدی با اشاره به اینکه مرمت اضطراری بام کاروانسرای آهوان از ردیف اعتبارات ملی تأمین شده است، گفت: با مرمت های انجام شده توسط این اداره کل، بخش های بزرگی از بنا از خطر آسیب بیشتر نجات یافت.

کاروانسرای آجری آهوان در 40 کیلومتری جاده سمنان دامغان و در نزدیکی جاده واقع شده است و مصالح اصلی ساختمان این کاروانسرا آجر، آهک و خاک رس است.

کاروانسرای آجری آهوان سمنان به شماره 1373 در فهرست میراث ملی به ثبت رسیده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کاروانسرای شاه عباسی آهوان سمنان مرمت شد

کاروانسرای شاه عباسی آهوان سمنان مرمت شد