مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 9 دی 1399 ساعت 08:452020-12-29اجتماعي

«صنایع» و «حمل و نقل» متهمان اصلی آلودگی زمستانه پایتخت


مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران گفت: صنایع و حمل و نقل مهمترین منابعی هستند که در فصل سرد ذرات معلق زیر 2 و نیم میکرون تولید می کنند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، حسین شهید زاده با تأکید بر اینکه در مجموعه حمل و نقل، بیشترین سهم آلودگی را خودروهای دیزل دارند، افزود: این خودروها شامل کامیون هایی هستند که عموماً شب ها جابه جا می شوند و سپس، اتوبوس های سرویس، اتوبوس های شرکت واحد و مینی بوس ها، سهم بیشتری دارند.

این مربوط به اطلاعات سال 96 بوده و اگر صنایع بیش از آن چیزی که در سالهای قبل بوده در حال حاضر بیشتر سوخت پر گوگرد بسوزانند در رتبه قبل از حمل و نقل قرار خواهند گرفت.

وی با اشاره به اینکه بر اساس اطلاعات سال 96، بعد از حمل و نقل، صنایع بیشترین نقش را در تولید ذرات معلق داشتند، اظهار کرد: البته با توجه اینکه در حال حاضر بخش قابل توجهی از آلودگی به پالایشگاه ها، نیروگاه ها و صنایع باز می گردد که به دلیل افزایش مصرف گاز خانگی، سوخت پر گوگرد بیشتری می سوزانند و ذرات معلق بیشتری تولید می کنند، احتمال می رود سهم صنایع در آلایندگی هوای تهران از حمل و نقل بیشتر شده باشد.

شهید زاده با بیان اینکه بدون تردید صنایع از منابع اصلی آلودگی هوای تهران هستند، تصریح کرد: این موضوع هنگامی بیشتر به چشم می آید که در یک روز تعطیل و خلوت که خودرو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

«صنایع» و «حمل و نقل» متهمان اصلی آلودگی زمستانه پایتخت

«صنایع» و «حمل و نقل» متهمان اصلی آلودگی زمستانه پایتخت