مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 9 دی 1399 ساعت 09:052020-12-29پزشكي

شناسایی ویروس کرونا در فضاهای عمومی با کمک حسگر زیستی


محققان دانشگاه پلی تکنیک والنسیا (UPV) با همکاری متخصصان دانشگاه والنسیا (UV)، سیستم جدیدی را بر اساس حسگر زیستی با حساسیت بالا طراحی کردند که به طور مداوم سیگنال ها را برای تشخیص مستقیم سارس-کوو-2 در آئروسل های محیطی کنترل می کند.

- ایسنا/خراسان رضوی محققان دانشگاه پلی تکنیک والنسیا (UPV) با همکاری متخصصان دانشگاه والنسیا (UV)، سیستم جدیدی را بر اساس حسگر زیستی با حساسیت بالا طراحی کردند که به طور مداوم سیگنال ها را برای تشخیص مستقیم سارس-کوو-2 در آئروسل های محیطی کنترل می کند.

به نقل از نیوز، نمونه اولیه این دستگاه، ارزیابی کیفیت هوا را امکان پذیر کرده و امکان شناسایی زودهنگام ویروس در فضاهای داخلی مانند منازل، کلاس ها، رستوران ها، سینما یا وسایل حمل ونقل عمومی را فراهم می کند.

آنجل ماکیویرا، استاد گروه شیمی و مدیر موسسه شناخت مولکولی و توسعه فناوری (IDM) دانشگاه پلی تکنیک والنسیا اظهار کرد: روش انتشار ویروس بسیار مهم است و راهبردهای کنترل پیشگیرانه برای کاهش موثر سارس-کوو-2 و انتشار ویروس از طریق آئروسل ها را باید در نظر گرفت.

سیستمی که ما توسعه داده ایم بر اساس یک حسگر زیستی است که آنتی بادی های خاصی دارد که ویروس سارس- کوو-2 را در هوا شناسایی می کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شناسایی ویروس کرونا در فضاهای عمومی با کمک حسگر زیستی

شناسایی ویروس کرونا در فضاهای عمومی با کمک حسگر زیستی