مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 9 دی 1399 ساعت 10:152020-12-29اجتماعي

نجات سمندرهای غرق شده در گل ولای سیلابی در اندیمشک


سمندرهای غرق شده در گل ولای سیلابی بر اثر بارش در یال کوه چاوونی در منابع آبی مجاور در اندیمشک رهاسازی شدند.

- سعید عیدی گماری در گفت وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: در پی رواناب های توأم با گل و لای ناشی از بارش های اخیر باران از یال کوه چاوونی بالا در منطقه سرتپ دورق بخش الوار گرمسیری شهر اندیمشک، چند سمندر کوهستانی لرستان مستغرق در گل ولای سیلابی رهاسازی شدند.

وی افزود: توسط عشایر ساکن در محل، فعال محیط زیستی پارسا معروف به سمندربان و یگان محیط زیست شهر اندیمشک، پس از خارج کردن از گل ولای سیلابی و شست وشوی اندام های حرکتی و تنفسی سمندرها از مرگ حتمی نجات و در منابع آبی مجاور رهاسازی شدند.

رییس اداره حفاظت محیط زیست اندیمشک نقش پررنگ آموزش را برای این اداره قابل استدراک دانست و گفت: آموزش به جوامع محلی در زمینه حراست از سمندر لرستانی بسیار ضروری است.

وی افزود: از سوی برخی فعالان محیط زیستی عملگرا، گروهای مردم نهاد، اداره محیط زیست و به طور ویژه سمندربان ساکنان محلی با فراگیری آموزش های محیط زیستی اولیه، کمک شایانی در نجات سمندرهای مستغرق از گل ولای سیلابی انجام دادند.

عیدی گماری در ادامه تصریح کرد: سمندر بر اساس معاهده کنوانسیون سایتیس (CITES)، تجارت جهانی آن به سبب در معرض انقراض بودن منع شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نجات سمندرهای غرق شده در گل ولای سیلابی در اندیمشک

نجات سمندرهای غرق شده در گل ولای سیلابی در اندیمشک