مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 10 دی 1399 ساعت 03:202020-12-29اجتماعي

روان های خسته در راهرو های مدارس شاد/ طرح نماد گمشده این روزهای آموزش وپرورش


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار اجتماعی خبرگزاری دانشجو، زهره پورفرج- در 50 سال گذشته به حدی مسائل و مشکلات روانی در جوامع در حال پیشرفت افزایش پیدا کرد که موجب ترس و نگرانی حکومت ها و مسئولین این کشور ها شد.

- شیوع بالای افسردگی و اختلالات اضطرابی بین دانش آموزان، مساله ای است که بیش از سایر اختلالات نمود داشته است.

همچنین خودکشی هایی که در سال های اخیر در بین دانش آموزان اتفاق افتاده است، ضرورت پرداختن به مسائل روانی آنان را نشان می دهد.

در نظام آموزشی ما برنامه ی جدی و موثر و فراگیری برای پیشگیری از اختلالات روانی وجود ندارد و کاری که انجام می شود این است که دانش آموزانی که رفتار های متمایزی دارند که نشان دهنده مشکلات ریشه ای و حاد است را به مشاور ارجاع می دهند و یا به شکل فردی با مساله آنان برخورد می کنند.

اما وقتی نرخ این اختلالات هر سال بین 10 الی 15 درصد دانش آموزان ثابت است، باید به عوامل اجتماعی توجه کنیم که احتمالا سازنده و یا تشدید کننده این مشکلات هستند و هر دانش آموزی که وارد این فضا می شود ممکن است این مشکل را کسب کند.

خود مدرسه ای که بچه ها بیشتر زمان کودکی و نوجوانی شان را در فضای آن سپری می کنند و پنج روز در هفته، حداقل صبح تا ظهر در این فضا قرار دارند و بقیه ساعت روزشان نیز در ارتباط با مدرسه، تکالیف، درس خواندن و یا امور مربو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

روان های خسته در راهرو های مدارس شاد/ طرح نماد گمشده این روزهای آموزش وپرورش

روان های خسته در راهرو های مدارس شاد/ طرح نماد گمشده این روزهای آموزش وپرورش