مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 10 دی 1399 ساعت 10:352020-12-30اقتصادي

دیوانخانه به زودی احیا می شود/الحاق حیاط بانک ملی به میدانگاه زندیه


طرح های مختلفی برای احیاء و باززنده سازی بافت تاریخی و فرهنگی و ارتقاء کیفیت فضاهای گردشگری در شهر شیراز مد نظر مدیران و مجموعه های مختلف اعم از استانداری و میراث فرهنگی فارس و شهرداری شیراز بوده که یکی از این طرح ها، - ایسنا/فارس طرح های مختلفی برای احیاء و باززنده سازی بافت تاریخی و فرهنگی و ارتقاء کیفیت فضاهای گردشگری در شهر شیراز مد نظر مدیران و مجموعه های مختلف اعم از استانداری و میراث فرهنگی فارس و شهرداری شیراز بوده که یکی از این طرح ها، احیای مجموعه زندیه است.

طی سال های گذشته، طرح احیای مجموعه زندیه، پس از تدوین و تصویب توسط مراجع مختلف قانونی، وارد فاز اجرایی و در بخش هایی منجر به اقدامات زیباسازی و بصری مناسبی نظیر آزادسازی محوطه پیرامونی ارگ کریمخانی و انجام نماسازی ها و فضای بصری مناسب، در محدوده بازار وکیل و معابر منتهی به آن، شده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، یکی از مهمترین بخش های اجرایی در طرح احیای مجموعه و میدانگاه زندیه، نجات و بازپیرایی و احیای بناهای تاریخی و ارزشمند موجود در این محدوده شامل دیوانخانه، خانه محتشم و حتی ساختمان بانک ملی بوده است.

احیای دیوانخانه عملیاتی می شود معاون گردشگری و امور زائرین استانداری فارس در گفت و گو با ایسنا، از برداشته شدن گام های بلندی برای احیای دیوانخانه خبر داد و گفت:


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دیوانخانه به زودی احیا می شود/الحاق حیاط بانک ملی به میدانگاه زندیه

دیوانخانه به زودی احیا می شود/الحاق حیاط بانک ملی به میدانگاه زندیه