مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 10 دی 1399 ساعت 11:152020-12-30پزشكي

پوشیدن لباس تنگ و نشستن طولانی «کیست مویی» ایجاد می کند


یک متخصص ستون فقرات به چگونگی به وجود آمدن کیست مویی اشاره کرد و گفت: اختلالات هورمونی، سابقه فامیلی، پوشیدن لباس تنگ، نشستن طولانی مدت و چاقی تاثیر زیادی در به وجود آمدن کیست مویی دارند.

- ایسنا/همدان یک متخصص ستون فقرات به چگونگی به وجود آمدن کیست مویی اشاره کرد و گفت: اختلالات هورمونی، سابقه فامیلی، پوشیدن لباس تنگ، نشستن طولانی مدت و چاقی تاثیر زیادی در به وجود آمدن کیست مویی دارند.

دکتر عباس بختیاری در گفت وگو با ایسنا، با بیان اینکه کیست مویی(pilonidal cyst) توده ای کیستی حاوی مو و اجزای پوست است، افزود: این توده اغلب نزدیک استخوان خاجی بالاتر از مقعد، بین شکاف باسن قرار دارد که ناشی از نفوذ به سمت داخل پوست ایجاد می شود و ابتدا به شکل کیست است اما اگر عفونی شود تبدیل به آبسه خواهد شد.

وی با اشاره به علائم به وجود آمدن توده کیستی خاطرنشان کرد: توده کیستی توده ای دردناک است که در ناحیه خاجی در شکاف باسن همراه با قرمزی، تورم، دردناک بودن سوزش و خارش، ترشحات چرکی بد بو یا خونی خود را نشان می دهد و در مواردی ممکن است ایجاد تب، تهوع و استفراغ کند.

بختیاری به عوامل مستعدکننده آن اشاره کرد و گفت: عواملی چون اختلالات هورمونی، سابقه فامیلی، پوشیدن لباس تنگ، نشستن طولانی مدت، پرمویی و داشتن موهای زبر و ضخیم، جنس مذکر و چاقی تاثیر زی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پوشیدن لباس تنگ و نشستن طولانی «کیست مویی» ایجاد می کند

پوشیدن لباس تنگ و نشستن طولانی «کیست مویی» ایجاد می کند