مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 10 دی 1399 ساعت 11:502020-12-30سياسي

مولدسازی دارایی ها می تواند به اندازه نفت درآمدزایی داشته باشد


محاسبه ها نشان می دهد فقط با مولدسازی 10 درصد از دارایی های دولت با ایجاد نرخ بازدهی 5 درصد، می توان به اندازه درآمد یک ساله نفت در شرایط عادی، - برای دولت درآمدزایی کرد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، برنامه پایش سه شنبه 9 دی، به سراغ محمدرضا پورابراهیمی، رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی و فاطمه مقصودی، نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی رفت تا با آنها در خصوص لایحه بودجه 1400 و محیط کسب و کار گفتگو کند.

با مولدسازی 10 درصد از دارایی های دولت، می توان به اندازه درآمد یکساله نفت، درآمدزایی کرد پورابراهیمی در ابتدای برنامه با اشاره به جایگزینی درآمدهای پایدار با درآمدهای نفتی گفت: ما بارها تاکید کرده ایم که یکی از مهم ترین راهبردهای درآمدزایی دولت، مولد سازی دارایی های خود است.

دولت حجم عظیمی از دارایی های بلااستفاده دارد که کافی است همین دارایی ها ساماندهی شود.

محاسبه ها نشان می دهد که فقط با مولدسازی 10 درصد از دارایی های دولت آن هم با ایجاد نرخ بازدهی 5 درصد، می توان به اندازه درآمد یک ساله نفت در شرایط عادی، برای دولت درآمدزایی کرد.

حتی بدنه کارشناسی دولت نیز این اعداد و ارقام را قبول دارد.

وی ادامه داد: در بحث مالیات نیز صحبت از کسانی است که فرار مالیاتی دارند، نه کارکنان دولت و کارمندان که به عقیده ما اتفاقاً مالیات


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مولدسازی دارایی ها می تواند به اندازه نفت درآمدزایی داشته باشد

مولدسازی دارایی ها می تواند به اندازه نفت درآمدزایی داشته باشد