مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 11 دی 1399 ساعت 05:552020-12-31بين الملل

صنعاء: فقط در مقابل آزادی اسرای فلسطینی، خلبان های سعودی را آزاد می کنیم


رییس کمیته امور اسرا در دولت نجات ملی یمن گفت، تنها در صورت آزادی اسرای فلسطینی در ریاض، خلبان های سعودی آزاد خواهند شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، عبدالقادر المرتضی رییس کمیته امور اسرا در دولت نجات ملی یمن در گفت وگویی تلویزیونی با شبکه المسیره به بیان تحولات مربوط به اسرا در سال 2020 میلادی پرداخت.

وی در خصوص خلبان های سعودی اسیر در صنعاء گفت: به طرف مقابل تأکید کرده ایم که این خلبان های سعودی جز در مقابل آزادی اسرای فلسطینی در عربستان سعودی، از زندان خارج نخواهند شد.

المرتضی در ادامه از آزادی 1087 اسیر از ارتش و کمیته های مردمی یمن در سال جاری میلادی خبر داد و افزود، 670 نفر آنها طی عملیات تبادل اسرا با نظارت سازمان ملل و 417 نفر آنها با وساطت های محلی آزاد شدند.

وی تصریح کرد: ما 150 اسیر را در سال 2020 (به جز اسرای آزاد شده در عملیات تبادل با نظارت سازمان ملل) آزاد کردیم که 64 نفر آنها کودکان به کار گرفته شده در نبردها توسط نیروهای ائتلاف متجاوز بودند و مابقی به دلایل انسان دوستانه آزاد شدند.

المرتضی گفت، هیأت سازمان ملل در سال 2020، 12 بار از زندان های اسرا در صنعاء بازدید کرده اما ائتلاف سعودی اجازه اینگونه بازدیدها از زندان هایش را نمی دهد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

صنعاء: فقط در مقابل آزادی اسرای فلسطینی، خلبان های سعودی را آزاد می کنیم

صنعاء: فقط در مقابل آزادی اسرای فلسطینی، خلبان های سعودی را آزاد می کنیم