مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 11 دی 1399 ساعت 08:202020-12-31اقتصادي

بهره مندی مازندران از آب سالم 2 درصد بیشتر از متوسط کشوری است


مدیرعامل شرکت مهندیسی آبفای کشور گفت: متوسط بهره مندی مازندران از آب آشامیدنی سالم دو درصد نسبت به کشور بیشتر است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، حمیدرضا جانباز پیش ازظهر پنجشنبه در پویش الف - ب ایران و افتتاح طرح های صنعت آب و فاضلاب با بیان اینکه در ادامه بهره برداری منظم و هفتگی طرح های آب فاضلاب به ویژه طرح های آبرسانی در قالب پویش هر هفته الف ب ایران در استان مازندران، وزارت نیرو و دولت اقدامات درخور توجهی انجام دادند، افزود: در بخش آبرسانی روستایی تا قبل از سال 92 متوسط جمعیت بهره مند 9 درصد از متوسط کشور کمتر بود ولی الان متوسط بهره مندی مازندران دو درصد از متوسط کشوری بیشتر است.

وی گفت: در طول دولت یازدهم و دوازدهم در مازندران 272 پروژه آبرسانی روستایی در 709 روستا اجرا شد و 530 هزار نفر از روستاییان از آب شرب سالم بهره مند شدند که 40 درصد جمعیت روستایی را شامل می شود.

وی با بیان اینکه طرح جامع تأمین آب مازندران را در دولت یازدهم تصویب کردیم و از غرب تا شرق استان را پوشش می دهد گفت: این طرح که بزرگترین پروژه آبرسانی است جمعیتی حدود 800 هزار نفر را شامل می شود و تا پایان دولت افتتاح می شود.

جانباز ادامه داد: امروز 57 روستا با جمعیت 33 هزار نفر با اعتبار بالغ 601 میلیارد ریال از نعمت آب آشامیدنی بهره مند می شود و برای این طرح ها 300 کیلومتر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بهره مندی مازندران از آب سالم 2 درصد بیشتر از متوسط کشوری است

بهره مندی مازندران از آب سالم 2 درصد بیشتر از متوسط کشوری است