مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 11 دی 1399 ساعت 08:252020-12-31اجتماعي

فاضلاب روستاها همچنان «زریوار» را تهدید می کند


رییس اداره حفاظت محیط زیست مریوان گفت: از ورود فاضلاب روستاها و ساخت و سازهای غیرمجاز و حرکت خزنده شهر به سمت «زریوار» را از عوامل تهدیدکننده این تالاب جهانی نام برد.

- ابراهیم همت بلند در گفت وگو با خبرنگار فارس در سنندج اظهار کرد: تالاب زریوار در سطح 3 هزار و 293 هکتار به عنوان پناهگاه حیات وحش شناخته شده و یکی از منابع تحت مدیریت سازمان حفاظت محیط زیست است.

وی تصریح کرد: برابر ماده 16 قانون حفاظت محیط زیست، متولی اصلی محدوده زریوار، سازمان محیط زیست و در استان کردستان، اداره کل محیط زیست است.

رییس اداره حفاظت محیط زیست مریوان خاطرنشان کرد: قانون حفاظت و احیای مدیریت تالاب های کشور نیز مدیریت تالاب را سازمان حفاظت محیط زیست می شناسد.

همت بلند افزود: تالاب زریوار حدود 60 میلیون مترمکعب آب دارد که سالانه این میزان بین 60 تا 40 میلیون و برخی مقاطع خشکسالی تا 20 میلیون مترمکعب متغیر است.

وی اذعان کرد: تالاب زریوار به واسطه وسعت و همچنین در مسیر مهاجرت بودن پرندگان سالانه میزبان بیش از 14 هزار قطعه پرنده مهاجر است.

وجود 238 گونه پرنده بومی و مهاجر در تالاب زریوار  رییس اداره حفاظت محیط زیست مریوان عنوان کرد: تالاب زریوار 238 گونه پرنده ثبت شده دارد که این پرندگان گاه به صورت بومی و گاها مهاجر وارد محدوده تالاب و حیات وحش زریوار می شوند


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فاضلاب روستاها همچنان «زریوار» را تهدید می کند

فاضلاب روستاها همچنان «زریوار» را تهدید می کند