مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 11 دی 1399 ساعت 13:152020-12-31اقتصادي

صدایمان را بشنوید؛ مسوولین زمین های کشاورزیمان را اراضی ملی می دانند!


زمین های اطراف سد ایلام متعلق به مردم روستا گلان است این در حالی است که مسوولین آن ها را جزو اراضی ملی می دانند و بدون توجه به درخواست ها و اعتراضات ما برای آن تصمیم گیری می کنند.

- خبرگزاری فارس- ایلام؛ فاطمه فتاحی: گلان، روستایی از توابع بخش صالح آباد شهرستان مهران است که اهالی آن معتقدند زمین های بالا دست سد ایلام ملک آباء و اجدادشان است و به اینکه امتیاز بهره برداری از این زمین ها را برای ایجاد یک طرح گردشگری به یک شخص غیر بومی بدهند، معترض هستند.

اهالی روستا گلان اسنادی را ارائه داده اند که نشان می دهد، این اراضی متعلق به مردم روستا است و چندین بار اعتراضات خود را اعلام کرده اند؛ اما مسوولین به این اعتراضات توجهی ندارند و آنها این اراضی را اراضی ملی می دانند.

مردم گلان همچنین با اجرای طرح گردشگری مذکور مخالف هستند، چرا که معتقدند اجرای این طرح در حوزه رودخانه کنچاچم است و آب شرب بخش صالح آباد و اکثر روستاهای تابعه مانند گلان، ریکا، لیزن، سرنی از همین رودخانه تامین می شود.

همچنین در صورت اجرایی شدن این طرح گردشگری و نبود امکانات کنترل کیفیت و عدم آیتم های بهداشت آب با ورود فاضلاب و پسماندهای سایت گردشگری به مجاری رودخانه باعث تحمیل خطرات جبران ناپذیری بر سلامت مصرف کنندگان شهری و روستایی خواهد شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

صدایمان را بشنوید؛ مسوولین زمین های کشاورزیمان را اراضی ملی می دانند!

صدایمان را بشنوید؛ مسوولین زمین های کشاورزیمان را اراضی ملی می دانند!