مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 12 دی 1399 ساعت 11:252021-01-01بين الملل

تایوان: به دنبال گفتگوی هدفمند با چین هستیم


رییس تایوان امروز اعلام کرد که تایپه خواستار گفتگوی هدفمند با چین برای پیدا کردن راه حلی به منظور خروج از بن بست کنونی است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری رویترز، تسای اینگ ون رییس تایوان امروز جمعه اعلام کرد که تایپه خواستار گفتگو با چین برای پیدا کردن راه حلی به منظور خروج از بن بست کنونی است.

رییس تایوان در سخنرانی خود به مناسبت سال جدید میلادی در این خصوص گفت: اگر پکن تصمیم بگیرد از خصومت ها کاسته و روابط را بر اساس احترام پیش ببرد، آماده مذاکرات هدفمند هستیم.

تسای اینگ ون در ادامه ادعا کرد که طی سال گذشته میلادی ارتش چین و فعالیت هایش در مرز با تایوان منطقه آرام-اقیانوسیه را بی ثبات کرده و صلح را تهدید کرده است! وی افزود: می خواهم تاکید کنم که زمانی که بحث بر سر روابط در تنگه تایوان مطرح است، ما شتاب زده عمل نکرده و از اصول خود پیروی می کنیم.

این در حالیست که وانگ ونبین سخنگوی وزارت امور خارجه چین در واکنش به عبور دو فروند ناو جنگی آمریکا از تنگه حساس و راهبردی تایوان اعلام کرد که آماده پاسخگویی به همه تهدیدات است.

سخنگوی وزارت امور خارجه چین ساعاتی پیش با هشدار با واشنگتن در این خصوص گفت: کِشتی های جنگی آمریکا مکرراً در تنگه تایوان قدرت نمایی کرده و موجب برانگیختن و افزایش تنش شده اند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تایوان: به دنبال گفتگوی هدفمند با چین هستیم

تایوان: به دنبال گفتگوی هدفمند با چین هستیم