مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 12 دی 1399 ساعت 14:302021-01-01پزشكي

آلودگی هوا چهارمین علت مرگ زودرس


شروع فصل سرد سال و افزایش غلظت آلاینده های هوا به علت وارونگی هوا و همزمانی کرونا با این موارد همگی دست به دست هم داده اند تا زمستان سختی پیش روی ما باشد اما چگونه می توانیم عوارض ناشی از آلودگی هوا را کاهش دهیم؟ - به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از ایسنا، نتایج بررسی های انجام شده در برخی از کلانشهرهای کشور که وزارت بهداشت اعلام کرد، نشان دهنده این است که به ازای هر 10 میکروگرم افرایش غلظت ذرات معلق کوچکتر از 2.

5 میکرون، احتمال مرگ به علت کرونا را 6 درصد، دی اکسید نیتروژن 15 درصد و ازن را 7 درصد افزایش می دهد.

فراموش نکنیم که آلودگی هوا در سطح جهان به عنوان چهارمین علت مرگ زودرس پس از فشارخون بالا، مصرف دخانیات و سوء تغذیه بوده و دومین عامل اصلی مرگ و میر ناشی از بیماری های غیر واگیر پس از استعمال دخانیات شناخته شده است.

مواجهه طولانی مدت با ذرات معلق و گازهای آلاینده نظیر دی اکسید نیتروژن باعث افزایش بیش از حد گیرنده ACE 2 در ریه می شود که افزایش گیرنده های فوق باعث افزایش بار ویروس کرونا و اختلال سیستم دفاعی بدن در بیمارانی می شود که در معرض آلاینده های هوا بوده اند بنابراین؛ توصیه می شود: _ به منظور کاهش اثرات سوء ناشی از کرونا در زمان اپیدمی کرونا مرتبا وضعیت کیفیت هوای منطقه محل سکونت خود را از طریق رسانه ها بررسی کنید.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آلودگی هوا چهارمین علت مرگ زودرس

آلودگی هوا چهارمین علت مرگ زودرس