مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 12 دی 1399 ساعت 21:452021-01-01اجتماعي

زیست فناوری در محیط زیست چه کاربردی دارد؟


زیست فناوری زیست محیطی، به کاربرد موجودات زنده ذره بینی، در بهبود کیفیت محیط زیست اشاره دارد و بر پاکسازی محیط های آبی، خاکی و هوا متمرکز شده است.

- ایسنا/خراسان رضوی زیست فناوری زیست محیطی، به کاربرد موجودات زنده ذره بینی، در بهبود کیفیت محیط زیست اشاره دارد و بر پاکسازی محیط های آبی، خاکی و هوا متمرکز شده است.

پاکسازی محیط زیست و پیشگیری از آلودگی، از جمله چشم اندازهای توسعه این شاخه از دانش است که تصفیه فاضلاب، خاک و آلاینده های گازی را با کمک فرایندهای میکروبیولوژیکی دربرمی گیرد.

محققان در پژوهشی با عنوان زیست فناوری، حامی راستین محیط زیست آورده اند، نقش متفاوت زیست فناوری در آینده، کمک به راه کارهای جدید در بازسازی محیط های آلوده، به حداقل رساندن انتشار زباله ها و ایجاد جایگزین هایی در پیشگیری از آلودگی محیط زیست است.

در این پژوهش که توسط فهیمه خاندوزی دانشجوی کارشناسی ارشد علوم محیط زیست دانشگاه زنجان، عباسعلی زمانی دکتری علوم محیط زیست دانشگاه زنجان و عبدالحسین پری زنگنه عضو هیات علمی گروه علوم محیط زیست دانشگاه زنجان انجام شده آمده است: واژه زیست فناوری نخستین بار در سال1919 از سوی کارل ارکی در بیان ارتباط علوم زیستی با فناوری ها به کار برده شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

زیست فناوری در محیط زیست چه کاربردی دارد؟

زیست فناوری در محیط زیست چه کاربردی دارد؟