مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 13 دی 1399 ساعت 05:402021-01-02ورزشي

امروز زمین در کمترین فاصله با خورشید قرار می گیرد


مدیر انجمن نجوم آماتوری ایران به بیان توضیحاتی درباره اولین رخداد نجومی سال 2021 که روز شنبه 13 دی به وقوع می پیوندد، پرداخت.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، مسعود عتیقی، مدیر انجمن نجوم آماتوری ایران در گفت وگویی، درباره اولین رخداد نجومی سال نو میلادی گفت: اولین رخداد نجومی سال میلادی 2021، رسیدن کره خاکی زمین به کمترین فاصله با خورشید است.

مدیر انجمن نجوم آماتوری ایران ادامه داد: ساعت 07:30 صبح فردا (شنبه 13 دی ماه 99) زمین به حضیض خورشیدی (کمترین فاصله با مهرتابان و یا Perihelion) می رسد و 0.

98325 واحد نجومی (واحد نجومی و یا Astronomical Unit= AU) که میانگین فاصله زمین تا خورشید و حدود 150 میلیون کیلومتر است، با خورشید فاصله خواهد داشت که به طور حدودی برابر 147 میلیون کیلومتر است.

عتیقی در ادامه توضیح داد: سیارات طبق قانون اول کپلر، در مدار بیضی نزدیک به دایره گرد خورشید در حرکت هستند که خورشید در یکی از کانون ها قرار دارد و بر این اساس، هر جرم آسمانی از جمله زمین دارای کمترین و بیشترین فاصله مداری (اوج خورشیدی - Aphelion) از مهر تابان و یا همان آفتاب عالم تاب است؛ که با 5 میلیون کیلومتر اختلاف، کمترین فاصله زمین از خورشید 147 میلیون کیلومتر و بیشترین فاصله آن حدود 152 میلیون کیلومتر است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

امروز زمین در کمترین فاصله با خورشید قرار می گیرد

امروز زمین در کمترین فاصله با خورشید قرار می گیرد