مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 13 دی 1399 ساعت 05:552021-01-02بين الملل

چین به پیشنهاد مذاکره تایوان جواب رد داد


چین به جدیدترین پیشنهاد مذاکره از سوی تایوان جواب رد داد و اعلام کرد، دولت تایوان در هر مرحله از یک حقه بی ارزش و تحریک آمیز برای مقابله با چین استفاده می کند.

- چین به جدیدترین پیشنهاد مذاکره از سوی تایوان جواب رد داد و اعلام کرد، دولت تایوان در هر مرحله از یک "حقه بی ارزش" و تحریک آمیز برای مقابله با چین استفاده می کند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، تسای اینگ ون، رییس جمهوری تایوان در سخنرانی خود به مناسبت سال نوی میلادی بار دیگر مساله گفتگو با چین را مطرح کرد و گفت: تایوان آماده گفتگوهای معنادار با چین است اگر که آنها تقابل را کنار بگذارند.

چین این جزیره خودمختار و دموکراتیک را بخشی از قلمروی خود می داند و در سال 2016 و در پی روی کار آمدن تسای اینگ ون مکانیسم مذاکرات رسمی را با آن متوقف کرد چون این زن را یک طرفدار جدایی طلبی می داند.

دفتر امور تایوان در چین روز جمعه در بیانیه ای اعلام کرد، هیچ راهی برای تغییر این واقعیت که این جزیره جزیی از چین است، وجود ندارد و علت اصلی این مساله باعث رد پیشنهاد دولت تایوان برای گفتگو است.

در ادامه این بیانیه آمده است، از زمانی که حزب حاکم دموکراتیک مترقی در سال 2016 به دنبال استقلال و تقابل با چین است، به صورت عمدی در سراسر تنگه تایوان درگیری و تنش ایجاد شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چین به پیشنهاد مذاکره تایوان جواب رد داد

چین به پیشنهاد مذاکره تایوان جواب رد داد