مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 13 دی 1399 ساعت 06:252021-01-02سياسي

میراث حاج قاسم برای سیاست خارجی/ دیپلماسی مقاومت محور مبنای ماست


حاج قاسم معمار «محور مقاومت» در منطقه است، اما تاثیرات این معماری بسیار فراتر از سیاست های جاری در سیاست خارجی ایران خود را نشان داده است.

- معاون وزیر امور خارجه گفت: حاج قاسم معمار محور مقاومت در منطقه است، اما تاثیرات این معماری بسیار فراتر از سیاست های جاری در سیاست خارجی ایران خود را نشان داده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، سید عباس عراقچی، معاون وزیر امور خارجه در یادداشتی به میراث شهید سردار سلیمانی در عرصه سیاست خارجی پرداخت.

متن این یادداشت به این شرح است: در سالگرد شهادت سردار بزرگ شهید سپهبد قاسم سلیمانی، قصد ندارم از او بنویسم که توصیف واقعی حاج قاسم در توان هر کسی نیست، بلکه می خواهم از میراث او برای سیاست خارجی بنویسم.

حاج قاسم معمار محور مقاومت در منطقه است، اما تاثیرات این معماری بسیار فراتر از سیاست های جاری و رویکردهای اجرایی در سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران خود را نشان داده است.

تفکر حاج قاسم که خود تجلی آرمان های انقلاب اسلامی و اصول حاکم بر قانون اساسی جمهوری اسلامی است، منبعث از بنیان نظری و مبنای سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران است که نام آن را باید دیپلماسی مقاومت محور گذاشت.

جنگ و دیپلماسی دو ابزار اصلی مدیریت قدرت در میان ملت ها هستند و البته همه اذعان دارند که دیپلماسی ابزار کم هزینه تر و کم


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

میراث حاج قاسم برای سیاست خارجی/ دیپلماسی مقاومت محور مبنای ماست

میراث حاج قاسم برای سیاست خارجی/ دیپلماسی مقاومت محور مبنای ماست