مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 13 دی 1399 ساعت 07:202021-01-02پزشكي

درمان بیرون زدگی دیسک کمر با جراحی و بدون جراحی


یک متخصص ستون فقرات با بیان اینکه کمر در حالت معمول پنج مهره دارد که بین هر دو مهره بالشتکی دارای انعطاف به نام دیسک قرار دارد، مطرح کرد: دیسک نقش ایجادکننده انعطاف بین مهره ای و نیز بالشتکی ضربه گیر است.

- ایسنا/همدان یک متخصص ستون فقرات با بیان اینکه کمر در حالت معمول پنج مهره دارد که بین هر دو مهره بالشتکی دارای انعطاف به نام دیسک قرار دارد، مطرح کرد: دیسک نقش ایجادکننده انعطاف بین مهره ای و نیز بالشتکی ضربه گیر است.

دکتر عباس بختیاری در گفت وگو با ایسنا، افزود: دیسک تشکیل شده از یک قسمت مرکزی ژلاتینی و نرم به نام نوکلئوس پولپوزوس و قسمت محیطی که سفت تر است و مانند کپسول قسمت مرکزی را احاطه می کند و از بالا و پایین به بدنه دو مهره محکم اتصال دارد.

بختیاری شرایط خاصی را برای دیسک درنظر گرفت و گفت: با برداشتن اشیاء سنگین وزن و انجام حرکات یا ورزش های نامناسب دیسک دچار تغییراتی می شود که نه تنها خاصیت عملکردی خود را از دست می دهد بلکه به علت پارگی انولوس قسمت مرکزی بیرون ریخته و روی بافت های عصبی فشار وارد می کند و همزمان به علت آزاد شدن مواد شیمیایی التهابی و اثر روی عصب مجاور ایجاد درد در ناحیه کمر، ناحیه لگن و پاها می کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

درمان بیرون زدگی دیسک کمر با جراحی و بدون جراحی

درمان بیرون زدگی دیسک کمر با جراحی و بدون جراحی