مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 13 دی 1399 ساعت 07:302021-01-02سياسي

6 راهکار برای جبران کسری لایحه بودجه 1400+ویدئو


پس از دو سال کشمکش برای اصلاح اساسی در بودجه و مشاهده تبعات کسری بودجه، رییس جمهور در نامه ای به رییس مجلس تلویحا خط بطلانی به اصلاح ساختار بودجه کشید تا مجلس در آزمونی سخت بودجه را به نفع مردم اصلاح کند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، آمریکا با خروج از برجام و برگرداندن تحریم ها در سال 97، دور جدید تلاش های خود برای متلاطم کردن شرایط اقتصادی ایران و تحت فشار قراردادن معیشت مردم را آغاز کرد.

با توجه به تجربه مقابله با تحریم های آمریکا در اوایل دهه 90، انتظار می رفت دولت فعلی، عملکرد بهتری در مواجهه با این تحریم ها داشته باشد.

در این شرایط مسئله اصلی که موفقیت ایران در مقابله با تحریم های آمریکا را تعیین می کرد، نحوه اداره کشور با وجود کاهش شدید درآمدهای نفتی بود.

به همین دلیل، رهبر معظم انقلاب در آذرماه 97 دستور اصلاح ساختار بودجه  در راستای کاهش وابستگی بودجه به نفت را صادر کردند و دولت و مجلس موظف شدند ظرف مدت 4 ماه این موضوع را اجرایی کنند.

با وجود اصرار رهبری و تصویب چارچوب پیشنهادی اصلاح ساختار بودجه در شورای هماهنگی اقتصادی، اما  دولت عملا در تدوین لوایح بودجه 98 و 99 به این دستور رهبری توجه خاصی نکرد.

دولت این لوایح را با بیش برآورد عمدی درآمدهای نفتی و با تکیه بر منابع غیرقابل تحققی مانند فروش اموال مازاد د


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

6 راهکار برای جبران کسری لایحه بودجه 1400+ویدئو

6 راهکار برای جبران کسری لایحه بودجه 1400+ویدئو