مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 13 دی 1399 ساعت 11:052021-01-02اجتماعي

طبیعت، پیست موتورسواری و آفرودسواری نیست


مدیر کل حفاظت محیط زیست استان یزد با بیان این که مراتع، عرصه‎ها و زیستگاه‎های طبیعی استان، پیست موتورسواری و آفرودسواری نیستند، از برخورد قضایی با متخلفان در این زمینه خبر داد.

- ایسنا/یزد مدیر کل حفاظت محیط زیست استان یزد با بیان این که مراتع، عرصه‎ها و زیستگاه‎های طبیعی استان، پیست موتورسواری و آفرودسواری نیستند، از برخورد قضایی با متخلفان در این زمینه خبر داد.

نیره پورملایی ضمن اعلام این خبر، تصریح کرد: متأسفانه اخیراً گروهی از افراد، خواسته یا ناخواسته، بهترین و ارزشمندترین مراتع بکر و دست نخورده و زیستگاه های حیات وحش را هدف آفرودسواری و سافاری قرار داده و آسیب زیادی به این عرصه های بیابانی با حساسیت بالا، وارد کرده اند.

وی با بیان این که پدیده گرد و غبار یکی از مهمترین تهدیدات زیست محیطی در نواحی خشک و بیابانی است، گفت: استان یزد به دلیل قرارگیری در این اقلیم، همواره تحت سیطره طوفان های ماسه و گرد و غبار است لذا در این شرایط حفظ پوشش سنگ ریزه سطحی در کاهش فرسایش خاک و محافظت از خاک‎ های با حساسیت بالا به فرسایش، بسیار اهمیت دارد.

این مسئول با تاکید بر این که آفرود سواری و سافاری در زیستگاه های بکر با از بین بردن پوشش سطحی و بافت خاک محل را برای بروز پدیده گرد و غبار مستعد کرده، گفت: با وزش یک نسیم، گرد و خاک به


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

طبیعت، پیست موتورسواری و آفرودسواری نیست

طبیعت، پیست موتورسواری و آفرودسواری نیست