مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 13 دی 1399 ساعت 17:052021-01-02بين الملل

عراق: نفت کش بمب گذاری شده از بندر الفجیره امارات می آمد


مرکز اطلاع رسانی امنیتی عراق از خنثی سازی مین انفجاری چسبیده شده به نفت کشی در آب های بین المللیِ نزدیک به بنادر جنوبی عراق خبر داد.

همچنین یک مقام عراقی گفت، این نفت کش از بندر الفجیره امارات عازم بندر ام قصر شده بود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از روزنامه فرامنطقه ای القدس العربی، علی العقابی، سخنگوی کانون دریاداران عراقی از جزییات جدیدی درباره کشتی لنگر انداخته در آب های منطقه ای عراق خبر داد و گفت، این کشتی از بندر الفجیره امارات سفر خود را شروع کرده بود.

العقابی به خبرگزاری المعلومه گفت، این کشتی با مین های متوسط بمب گذاری در لیبریا ثبت شده و از بندر الفجیره آمده بود و با شرکت سومو برای ذخیره سازی نفت صادراتی قرارداد داشت و نه به بنادر عراق بلکه به سکوهای صادرات نفت رفت.

العقابی افزود: اعلام جزییات چه در خصوص هدف گیری بنادر از طریق بمب گذاری کشتی ها در الفجیره یا حمله دریایی در حیطه اختیارات نیروهای امنیتی است چرا که بزرگترین تهدید در خط دریانوردی دریایی عراق محسوب می شود.

العقابی تصریح کرد: اطلاعات درباره کشتی روز گذشته به دست ما رسید و نیروهای دریایی عراق فورا وارد عمل شدند و توانستند به خطر پایان داده و بعد از برداشتن مین ها کشتی را از آب های منطقه ای دور کردند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

عراق: نفت کش بمب گذاری شده از بندر الفجیره امارات می آمد

عراق: نفت کش بمب گذاری شده از بندر الفجیره امارات می آمد