مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 13 دی 1399 ساعت 18:152021-01-02سياسي

ضرورت تبین «حقوق مقاومت» به عنوان شاخه جدیدی از قانون صلح بین الملل


همزمان با سالگرد شهادت سردار دلها وبینار علمی تخصصی بررسی ابعاد حقوقی ترور شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی برگزار شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از کرج، همزمان با سالگرد شهادت سردار دلها وبینار علمی تخصصی بررسی ابعاد حقوقی ترور شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی برگزار شد.

در این وبینار تخصصی  حامد نیکونهاد عضو هیئت علمی دانشگاه قم و معاون پژوهشگاه قوه قضاییه و دکتر حسین اعظمی چهاربرج معاون قضایی رییس کل و دبیر شورای تحول قضایی دادگستری استان البرز در این وبینار به ایراد سخن پرداختند.

معاون قضایی رییس کل دادگستری البرز با بیان اینکه در طول یک سالی که از این حادثه گذشته است اقدامات علمی و تخصصی در مورد ابعاد حقوقی این ترور صورت گرفته است تا کسانی که در این امر معاونت یا مباشرت داشتند یا به هر نحوه دخیل در ترور بودند تحت پیگرد قانونی قرارگیرند، گفت: اما اگر به واقع بخواهیم با نگاهی کارشناسانه و علمی به این موضوع نگاه کنیم، واقعاً به طور اخص به ابعاد حقوقی این موضوع پرداخته نشده است.

  حسین اعظمی چهاربرج برگزاری این وبینار را مقدمه ای برای ایجاد جنبش حقوقی چنین مسائلی مطرح و عنوان کرد: برای اینکه واقعا این افراد تحت تعقیب قانونی قرار بگیرند، در بدو امر اصلح ترین نهادی که بتواند متولی این امر باشد، پژوهشگاه قوه قضایی است و امیدوار


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ضرورت تبین «حقوق مقاومت» به عنوان شاخه جدیدی از قانون صلح بین الملل

ضرورت تبین «حقوق مقاومت» به عنوان شاخه جدیدی از قانون صلح بین الملل