مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 14 دی 1399 ساعت 05:452021-01-03سياسي

مصادیق تخلف علمی در نشریات/ لغو مجوز در صورت دریافت پول گزاف بابت مقاله


مدیر کل دفتر برنامه ریزی و سیاستگذاری امور پژوهشی وزارت علوم به نشریاتی که بابت انتشار مقاله مبالغ گزاف از دانشجو می گیرند، هشدار داد.

- محسن شریفی در گفتگو با خبرنگار مهر ، تعداد نشریات وابسته به وزارت علوم را 1360 نشریه عنوان کرد و با اشاره به مصادیق تخلفات نشریات داخلی، گفت: در نشریات داخل، تمام مصادیقی که در بحث درستکاری برای انتشار در دنیا مطرح است، در ایران هم همان ها صدق می کند؛ یعنی نشریات حتما باید در انتشار داده ها بحث مالکیت فکری را رعایت کنند و داده های تکراری را منتشر نکنند و اگر این موارد رخ دهد، به معنی تخلف است.

این مقام مسول وزارت علوم ضمن تاکید بر اینکه نشریات باید داوری دقیق داشته باشند، خاطرنشان کرد: اگر داوری صورت نگیرد و ما متوجه شویم، مصداق تخلف است.

از طرفی دیگر رعایت رفرنس نویسی جزو نکات اصلی برای رعایت استانداردها ضروری است و همچنین باید از نظام های بین المللی برای ارجاع درون متنی و پایان متنی استفاده کنند.

شریفی با اشاره به اینکه نشریات باید از چاپ مقالات ضعیف و غیر علمی خودداری کنند، گفت: نشریات باید تمام بندهای آیین نامه وزارت علوم را رعایت کنند و در صورتی که موارد ذکر شده رعایت نشود، متناسب با تخلفات صورت گرفته با آن ها برخورد خواهد شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مصادیق تخلف علمی در نشریات/ لغو مجوز در صورت دریافت پول گزاف بابت مقاله

مصادیق تخلف علمی در نشریات/ لغو مجوز در صورت دریافت پول گزاف بابت مقاله