مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 14 دی 1399 ساعت 09:452021-01-03سياسي

حذف شرط چاپ مقاله برای دفاع از رساله، دوای کدام درد است؟


دیگر نیازی نیست دانشجویان دکترای وزارت علوم منتظر انتشار مقاله در نشریات علمی پژوهشی بمانند تا بتوانند از رساله ی خود دفاع کنند.

این مهم ترین خبر در چند روز گذشته برای دانشگاهیان بوده است.

- اما در واقعیت این تصمیم سنگی از پیش پای دانشجویان دکتری برخواهد داشت؟! به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، روز گذشته خبری مبنی بر حذف شرط چاپ مقاله برای دفاع از رساله دکتری از سوی دیوان عدالت اداری منتشر شد که واکنش های زیادی را در فضای مجازی به دنبال داشت.

در نگاه اول، عمده مخاطبان تصور کردند دانشجویان دکتری دیگر نیازی به نگارش مقاله برای دفاع ندارند اما ماجرا از این قرار است که بنا بر رای دیوان عدالت اداری و به دنبال شکایت از وزارت علوم، دانشجویان دکترا دیگر نیازی ندارند برای دفاع از رساله ی خود حتما منتظر چاپ مقالاتشان در نشریات علمی- پژوهشی بمانند و ارائه گواهی پذیرش مقاله در نشریه برای مجاز شدن دانشجوی دوره دکترا برای دفاع از پایان نامه خود کفایت می کند.

هیئت عمومی دیوان عدالت اداری در توضیح این رای خود درباره ابطال ماده 19 آیین نامه آموزشی دکترای تخصصی دانشجویان مصوب 1394 گفته است: هیات عمومی دیوان عدالت اداری پس از بحث و بررسی و با این استدلال که بند 4 قسمت (ب) ماده 2 قانون اهداف، وظایف و تشکیلات وزارت علوم، تحقیقات و فناوری مصوب سال 1383یکی از وظای


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حذف شرط چاپ مقاله برای دفاع از رساله، دوای کدام درد است؟

حذف شرط چاپ مقاله برای دفاع از رساله، دوای کدام درد است؟