مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 14 دی 1399 ساعت 10:052021-01-03اقتصادي

فرونشست زمین زندگی 635 میلیون انسان را تهدید می کند


پژوهش جدیدی نشان می دهد که فرونشست زمین می تواند زندگی 635 میلیون انسان را که بیشتر آنها در آسیا ساکن هستند، تهدید کند.

- پژوهش جدیدی نشان می دهد که فرونشست زمین می تواند زندگی 635 میلیون انسان را که بیشتر آنها در آسیا ساکن هستند، تهدید کند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از پرس ریپورتر، اقدامات انسانی که به حذف آبهای زیرزمینی می انجامند و همچنین دلایل گوناگون دیگر می توانند به فرونشست بستر زمین منجر شوند.

پژوهشگران هشدار می دهند که این پدیده، زندگی 635 میلیون انسان را تحت تاثیر قرار خواهد داد که بیشتر آنها در آسیا هستند و تولید ناخالص داخلی آنها طی چهار سال آینده، به 9/78 تریلیون دلار می رسد.

یک پژوهش جدید نشان می دهد که ممکن است تا سال 2024، 19 درصد از ساکنان جهان که در 21 درصد از تولید ناخالص داخلی سراسر جهان نقش دارند، تحت تاثیر فرونشست زمین قرار بگیرند.

نتایج این پژوهش، نخستین گام اصلی را به سوی تدوین بیمه نامه های کارآمد برای فرونشست زمین نشان می دهند که در بیشتر جوامع بین المللی به آنها توجهی نمی شود.

جراردو هررا گارسیا (Gerardo Herrera Garcia)، پژوهشگر ارشد این پروژه و همکارانش، ارزیابی های گسترده ای انجام دادند که نشان داد فرونشست زمین طی قرن گذشته، به خاطر تخلیه آب های زیرزمینی در 200 ناحیه از 34 منطقه بین المللی است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فرونشست زمین زندگی 635 میلیون انسان را تهدید می کند

فرونشست زمین زندگی 635 میلیون انسان را تهدید می کند