مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 14 دی 1399 ساعت 11:302021-01-03اقتصادي

طلا هم به افتخارات جهانی یزد افزوده می شود


کسب برند «شهر جهانی زیورآلات سنتی» می تواند افتخار دیگری برای یزد جهانی باشد و این درحالیست که مدیر کل میراث فرهنگی استان یزد نیز از آغاز پیگیری این پرونده جهانی با تبدیل یزد به عنوان شهر ملی زیورآلات سنتی خبر می دهد.

- ایسنا/یزد کسب برند شهر جهانی زیورآلات سنتی می تواند افتخار دیگری برای یزد جهانی باشد و این درحالیست که مدیر کل میراث فرهنگی استان یزد نیز از آغاز پیگیری این پرونده جهانی با تبدیل یزد به عنوان شهر ملی زیورآلات سنتی خبر می دهد.

آوازه طلا و جواهر یزد از مرزهای سیاسی کشور هم فراتر رفته و بسیاری از مردم جهان، طلای یزد را به علت خلوص و عیار بالا و همچنین زیورآلات سنتی اش مانند زنجیر چینابی که تنها با برند یزد شناخته می شود، می شناسند و می دانند که در هیچ کجای ایران نمی توانند چنین برندی را با این کیفیت جستجو کنند.

البته هنگام ارزیابی شورای جهانی صنایع دستی به منظور معرفی میبد به عنوان شهر جهانی زیلو نیز زمزمه هایی در مورد معرفی یزد به عنوان شهر جهانی زیورآلات سنتی شنیده می شد؛ شهری که نه تنها پیشینه و سبقه ی بسیار مدیدی در حوزه طلا و جواهرات دارد بلکه هنوز هم که هنوز است بخشی از اقتصاد مردم این شهر جهانی، از همین هنرصنعت تامین می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

طلا هم به افتخارات جهانی یزد افزوده می شود

طلا هم به افتخارات جهانی یزد افزوده می شود