مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 14 دی 1399 ساعت 13:102021-01-03اقتصادي

حمایت ایران و روسیه جواب داد/ چرخ های صنعت نفت ونزوئلا به گردش افتاد


در حالیکه پنج سال بود تولید و صادرات نفت ونزوئلا به طور مداوم در حال کاهش بود اما آمارها حاکی از آن است که اراده کشورهایی نظیر ایران در حمایت از صنعت نفت این کشور جواب داده و چند ماهی است صادرات نفت کاراکاس در حال افزایش است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اقتصاد بین الملل خبرگزاری فارس به نقل از بی استریت، حدود پنج سال بود که تولید نفت در ونزوئلا سال به سال کاهش می یافت و صنعت نفت این کشور تقریباً از نظر اقتصادی به لبه فروپاشی رسیده بود.

ونزوئلا هم در همین زمان در حال تجربه کردن بدترین بحران اقتصادی در عصر حاضر بود اما حالا به نظر می رسد اوضاع در این کشور رو به بهبود گذاشته است.

قبلاً نیکلاس مادورو رییس جمهور این کشور، ادعا می کرد که اوضاع در ونزوئلا به عنوان یکی از سلاطین نفت جهان روبه بهبود است اما کاهش تولید نفت، وخیم شدن اوضاع زیرساخت ها و خرابی های گسترده در تأسیسات نفتی این کشور روند متفاوتی را نشان می داد.

  اما آمارهای اخیر از اوپک که ونزوئلا هم یکی از بنیان گذاران آن به شمار می رود نشان می دهد که صنعت نفت بحران زده ونزوئلا در حال تجربه کردن بهبود اوضاع است.

آمار ماهانه اوپک درباره تولید نفت در ماه دسامبر نشان می دهد که تولید نفت ونزوئلا گرچه به آهستگی اما از سه ماهه سوم سال 2020 به صورت مداوم افزایش یافته است به گونه ای که از 362 هزار


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حمایت ایران و روسیه جواب داد/ چرخ های صنعت نفت ونزوئلا به گردش افتاد

حمایت ایران و روسیه جواب داد/ چرخ های صنعت نفت ونزوئلا به گردش افتاد