مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 14 دی 1399 ساعت 13:402021-01-03اقتصادي

نهاوند تولیدکننده 60 درصد کلزا در استان همدان/ نهاوند مستعد افزایش تولید روغن


مدیر جهاد کشاورزی نهاوند با بیان اینکه نهاوند از بستر مناسبی برای افزایش تولید روغن برخوردار است گفت: 60 درصد محصول کلزا در استان توسط کشاورزان نهاوندی تولید می شود که البته مدتی است بنا به دلایلی رغبت کمتری به کشت آن نشان می دهند.

- کریم حاج باباعلی در گفت وگو با خبرنگار فارس در نهاوند اظهار کرد: شهرستان نهاوند با توجه به قرار گرفتن در موقعیت جغرافیایی مناسب یکی از مراکز مهم کشت دانه های روغنی در استان است که می تواند نقش مهمی در تولید روغن مورد نیاز کشور داشته باشد.

وی افزود: کلزا و آفتابگردان عمده ترین دانه های روغنی این شهرستان است که در هر دو محصول توانسته بیشترین تولید استان را داشته باشد.

مدیر جهاد کشاورزی نهاوند از کلزا به عنوان مهمترین دانه روغنی تولیدی در نهاوند یاد کرد و افزود: بیش از 60 درصد محصول کلزا در استان توسط کشاورزان نهاوندی تولید می شود که البته مدتی است کشاورزان بنا به دلایلی رغبت کمتری به کشت آن نشان می دهند اما در سالهای گذشته میزان تولید این محصول به 5 هزار تن نیز رسیده است.

وی افزود: حدود 45 درصد هر دانه کلزا حاوی روغن است و در کارخانه های روغن کشی مورد استفاده قرار می گیرد؛ علاوه بر آن  مواد معدنی و غذایی باارزش فراوانی در این گیاه وجود دارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نهاوند تولیدکننده 60 درصد کلزا در استان همدان/ نهاوند مستعد افزایش تولید روغن

نهاوند تولیدکننده 60 درصد کلزا در استان همدان/ نهاوند مستعد افزایش تولید روغن