مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 14 دی 1399 ساعت 14:252021-01-03اقتصادي

رتبه سوم ایران با تولید 4.1 میلیون تن سیب در دنیا/رفع موانع صادراتی محصول سیب


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از تبریز، محمدمهدی برومندی معاون امور باغبانی وزارت جهادکشاورزی در سفر یک روزه به استان آذربایجان شرقی بر پیگیری وزارت جهادکشاورزی برای رفع موانع صادراتی و تسهیل و تسریع در روند صادرات سیب در سال جاری تاکید کرد و گفت: میزان تولید سیب در کشور از 3 میلیون تن به بیش از 4 میلیون و 120 هزار تن رسیده از این رو باید به صادرات آن توجه ویژه داشته باشیم.

وی با بیان اینکه ایران از نظر سطح زیر کشت سیب رتبه سوم و از نظر تولید رتبه پنجم جهان را به خود اختصاص داده است افزود: کشورهای عمده صادرکننده سیب به ترتیب چین، لهستان، ایتالیا، آمریکا، شیلی هستند و ایران در زمینه صادرات سیب درختی در جایگاه ششم دنیا قرار دارد.

معاون امور باغبانی وزیر جهاد کشاورزی با بیان این که تولید سیب در سال جاری از سال گذشته بیشتر است، تصریح کرد: با جدیت به دنبال تسهیل و تسریع در صادرات این محصول هستیم و فوریت این مساله علاوه بر وزارت جهاد کشاورزی باید برای سایر بخش های دولت نیز تبیین شود.

وی با اشاره به این که عدم صادرات به موقع سیب موجب از بین رفتن بازارهای خارجی این محصول باغبانی خواهد شد، گفت: باید مشکلات این حوزه از جمله پیمان سپاری ارزی، افزایش هزینه حمل ونقل و در نتیجه بالا رفتن هزینه صادرات و رکود در این بخش مورد توجه قرار گرفته و مشک


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رتبه سوم ایران با تولید 4.1 میلیون تن سیب در دنیا/رفع موانع صادراتی محصول سیب

رتبه سوم ایران با تولید 4.1 میلیون تن سیب در دنیا/رفع موانع صادراتی محصول سیب