مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 15 دی 1399 ساعت 05:352021-01-04اقتصادي

هزار نمونه سلولی از اقوام ایرانی ذخیره شد/ نگهداری از سلول نژاد گاو گلپایگانی


جانوری مرکز ملی ذخایر ژنتیکی و زیستی با بیان اینکه هزار نمونه انسانی در کلکسیون اقوام ایرانی این بانک ذخیره شده، - گفت: این نمونه ها برای تحقیقات ذخیره می شوند.

دکتر عبدالرضا دانشور آملی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: این مرکز زیر مجموعه جهاد دانشگاهی است که نمونه های انسانی، جانوری، گیاهی و انواع میکرو ارگانیسم ها و محصولات مولکولی در آن ذخیره و شناسنامه دار شده و به دانشگاه ها و مراکز تحقیقاتی و صنعت زیست فناوری عرضه می شود.

وی با بیان اینکه در دنیا بانک های سلولی زیادی فعالیت می کنند، گفت: اما اکثر این بانکها تمرکز روی یک بخش دارند یعنی بانک گیاهی، بانک جانوری و.

اما این مرکز همزمان در چهار حوزه انسانی، جانوری، گیاهی، مولکولی و میکروارگانیسمها فعالیت دارد.

به گفته سرپرست بانک سلول های انسانی- جانوری مرکز ذخایر ژنتیکی و زیستی ایران، در این بانک کلکسیون های مختلفی از سلول های مختلف از اقوام ایرانی (افراد سالم و بیمار) و حیوانات در معرض انقراض و سلول های استاندارد تحقیقاتی و رده های سلولی مورد استفاده در تولیدات زیست فناوری جمع آوری شده است.

وی با تاکید بر اینکه روش منجمدسازی در تانک ازت فاز بخار یکی از روش های تایید شده برای نگهداری رده های سلولی است، بیان کرد: سلول منبعی تمام نشدنی است زیرا قابل تکثیر است اما د


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

هزار نمونه سلولی از اقوام ایرانی ذخیره شد/ نگهداری از سلول نژاد گاو گلپایگانی

هزار نمونه سلولی از اقوام ایرانی ذخیره شد/ نگهداری از سلول نژاد گاو گلپایگانی