مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 15 دی 1399 ساعت 07:402021-01-04دانش

پذیرش سفارشی و بی ضابطه دانشجویان دکتری؛ شایعه یا واقعیت؟


پذیرش سفارشی و بی ضابطه دانشجویان دکتری؛ شایعه یا واقعیت؟ علیرغم تایید و تکذیب های نیم بند پیرامون واگذاری اختیار پذیرش دانشجوی دکتری به دانشگاه ها، همچنان بحث و جدل ها در این خصوص ادامه دارد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازباشگاه خبرنگاران جوان، پذیرش دانشجویان دکتری همواره با مشکلات و انتقاد هایی همراه بوده است، اما واگذاری اختیار پذیرش دانشجو به دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی کشور در سال های اخیر بحث و جدل های گسترده ای را به دنبال داشته است که علیرغم تایید و تکذیب های نیم بند هنوز چاره ای برای رفع آن اندیشیده نشده است.

یکی از مشکلات در این زمینه این است که داوطلب دکتری شرکت کرده در کنکور بعد از قبولی در این مرحله و کسب حد نصاب لازم برای طی مرحله دوم یا همان مصاحبه به دانشگاه دعوت می شود تا توانایی های علمی او محرز و تایید شود، اما مشکل کار اینجاست که بسیاری از داوطلبان دکتری این رویه را عادلانه نمی خوانند و معتقدند آنچه در جلسه مصاحبه می گذرد با آنچه روی کاغذ به عنوان قانون نوشته شده از زمین تا آسمان فاصله دارد.

انتخاب سفارشی دانشجوی دکتری نداریم سید احمد معتمدی رییس دانشگاه صنعتی امیرکبیر درباره انتقادات وارد شده به شیوه مصاحبه دانشجویان دکتری در دانشگاه ها و باز گذاشته شدن دست آن ها در پذیرش دانشجو، به باشگاه خبرنگاران جوان گفت: دا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پذیرش سفارشی و بی ضابطه دانشجویان دکتری؛ شایعه یا واقعیت؟

پذیرش سفارشی و بی ضابطه دانشجویان دکتری؛ شایعه یا واقعیت؟