مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 15 دی 1399 ساعت 09:352021-01-04بين الملل

سرانگشتانی که دیگر نمی بینند!


خط بریل خط مختص نابینایان است، خطی که با کمک سرانگشتان لمس و خوانده می شود، بریل از دیرباز خواندن و نوشتن را برای آن ها آسان کرده اما این روزها با رواج کتاب های صوتی خط بریل به انزوا رفته است و نابینایان ترجیح می دهند به جای لمس کلمات برجسته از گوش هایشان .

- ایسنا/قزوین خط بریل خط مختص نابینایان است، خطی که با کمک سرانگشتان لمس و خوانده می شود، بریل از دیرباز خواندن و نوشتن را برای آن ها آسان کرده اما این روزها با رواج کتاب های صوتی خط بریل به انزوا رفته است و نابینایان ترجیح می دهند به جای لمس کلمات برجسته از گوش هایشان برای خواندن استفاده می کنند.

چهارم ژانویه روز تولد لویی بریل در تقویم های جهانی، روز جهانی بریل نام گذاری شده است؛ لویی بریل در کودکی نابینا شده بود و با بهره گیری از تلاش های پیگیرانه، توانست خط عادی را به صورت برجسته بیاموزد و مانند همسالان خود بخواند و بنویسد.

بریل در طول تحصیلات خود به این نتیجه رسید که خواندن و نوشتن به خط عادی برای نابینایان مشکل است بنابراین با کوششی شبانه روزی، توانست در شانزده سالگی خطی اختراع کند که هم اکنون پایهٔ سواد صدها هزار نابینا در سراسر جهان است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، اگرچه خطر بریل اختراع شد و نابینایان نیز توانستند سواد خواندن و نوشتن را بیاموزند اما هنوز هم بعد از گذشت سا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سرانگشتانی که دیگر نمی بینند!

سرانگشتانی که دیگر نمی بینند!