مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 15 دی 1399 ساعت 11:502021-01-04اقتصادي

مشکل اصلی اقتصاد انحصار است


یک اقتصاددان موضوع انحصار را مشکل اصلی اقتصاد کشور برشمرد و علاوه بر وکلا، پزشکان را نیز حامی انحصار دانست ,و گفت: در مشاغل دیگر نیز وضعیتی به مراتب بدتر از وکالت دیده می شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس، علی سعدوندی اقتصاددان در برنامه پایش با اشاره به ارتباط بین انحصار در اعطای مجوزها و اشتغال زایی گفت: کشور یک مدل اقتصادی دارد و این مدل را به دنیا ارائه می کند که خیلی از کشورهای دنیا سعی در مقابله با آن را دارند و حتی در بسیاری از کشورها غیرقانونی است.

اساس این مدل اقتصادی فعلی تحت عنوان سرمایه داری رفاقتی شناخته می شود که به تعبیر من سرمایه خواری است، در این نوع سرمایه داری به دنبال رشد و توسعه کشور نیستند، به دنبال افزایش رفاه جامعه نیستند، بلکه به دنبال یک محیط رفاقتی هستند که سهم خود را از رانت موجود دریافت کنند اگر به چنین شرایطی برسیم دیگر شاهد رشد در اقتصاد نخواهیم بود این مشکلی است که در کشور ما وجود دارد.

این اقتصاددان در بخش دیگری از صحبت هایش به انحصار در کسب وکارها اشاره کرد و افزود: اصناف و کسب و کارهای مختلف هر کدام سعی می کنند که مانع از ورود بقیه شوند، به خصوص مانع ورود فارغ التحصیلان جدید و جوانان می شوند، به همین دلیل است که ما شاهدیم برخی دستگاه های اعطای مجوز آزمونی برگزار می کند که طبق آمار ها تنها 2 ت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مشکل اصلی اقتصاد انحصار است

مشکل اصلی اقتصاد انحصار است