مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 15 دی 1399 ساعت 12:002021-01-04سياسي

واکسن کرونا برای تزریق عمومی چه مراحلی را باید طی کند؟


دبیر کمیته ملی اخلاق در پژوهش گفت: در مورد واکسن کرونا، یکی از واکسن ها که واکسن شفادارو بوده به مرحله فاز اول انسانی رسیده است.

در حال حاضر، فاز اولش جریان دارد و تا این لحظه سه فرد داوطلب سالم وارد این مطالعه شده اند و تا الان خوشبختانه حالشان خوب است و عوارض جدی در آن ها مشاهده نشده است و طی یکی دو روز آینده 4 نفر دیگر وارد این مطالعه می شوند و این روند ادامه پیدا می کند تا 56 نفر.

او در ادامه گفت: وقتی نتایج 56 نفر جمع شد و نتایج این فاز هم مناسب بود و واکسن تزریقی ایمن بود در صورت تایید کمیته ملی اخلاق در پژوهش و سازمان غذا و دارو، پژوهش وارد فاز دو می شود.

فاز 2 با حضور چند صد نفر انجام می شود و وقتی در فاز دو روی چندصد نفر آزمایش شد، باز هم این افراد مراقبت می شوند تا پیشرفتِ فاز و در صورت شرایط مطلوب، وارد فاز سه خواهیم شد و روی چند ده هزار نفر آزمایش خواهد شد و اگر فاز سه هم موفق بود می تواند در اختیار عموم قرار بگیرد.

تاییدیه کمیته ملی اخلاق در پژوهش برای تمام مراحل تست انسانی واکسن کرونا شمسی کوشکی گفت: در همه مراحل آزمایش انسانی، تایید کمیته ملی اخلاق در پژوهش وزارت بهداشت، لازم است.

به طور مثال نتایج فاز یک را کمیته ملی اخلاق در پژوهش بررسی خواهد کرد و برای فاز دو بر اساس نتایج فاز یک، مجوز صادر خواهد شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

واکسن کرونا برای تزریق عمومی چه مراحلی را باید طی کند؟

واکسن کرونا برای تزریق عمومی چه مراحلی را باید طی کند؟