مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 15 دی 1399 ساعت 12:102021-01-04بين الملل

سبقت سینمایی چین از آمریکا


سال گذشته درآمد صنعت فیلمسازی و سینماها در چین از هالیوود پیشی گرفت و پیش بینی می شود از این پس چینی ها جایگاه نخست را در دست خود نگه دارند.

- سال گذشته درآمد صنعت فیلمسازی و سینماها در چین از هالیوود پیشی گرفت و پیش بینی می شود از این پس چینی ها جایگاه نخست را در دست خود نگه دارند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، وطن امروز در ادامه نوشت: رقابت چین با آمریکا در سینما بالاخره منجر به شکست هالیوود از سینمای چین شد! صنعت فیلمسازی در جهان اوضاع خوبی را در سال 2020 تجربه نکرد و در این بین، این سال برای هالیوود از چند جهت دردآور بود.

در شرایطی که فیلمسازان آمریکایی به خاطر کرونا با اعمال محدودیت های اجتماعی و اقتصادی بخش قابل توجهی از درآمد خود را از دست دادند، خبر می رسد میزان فروش فیلم ها در چین از صنعت فیلمسازی آمریکا سبقت گرفته و حالا این طرف های چینی هستند که جایگاه نخست صنعت سینمای جهان را از آن خود کرده اند.

بر اساس آنچه هالیوود ریپورتر گزارش کرده، برای نخستین بار سینمای چین با پیشی گرفتن از هالیوود به عنوان بزرگ ترین بازار سینمایی جهان شناخته شد اما مجموع درآمدهای گیشه جهانی سینما به سبب بحران شیوع ویروس کرونا که با تعطیلی سینماها و عدم اکران بسیاری از آثار همراه بود، با کاهش بیش از 70 درصدی روبه رو شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سبقت سینمایی چین از آمریکا

سبقت سینمایی چین از آمریکا